Ik wil mensen helpen

Voordat Marja Jonker (45) planner werd bij ANW Nederland werkte ze jarenlang in de zorg.  Ze kijkt terug op deze periode met bijzondere herinneringen. “Ik werkte in een verpleeghuis waar de menselijke kant centraal stond; waar ik met persoonlijke aandacht de client verzorgde. Door lichamelijke klachten kon ik mijn werk aan het bed niet meer voortzetten, hierdoor moest ik andere   keuzes maken in mijn loopbaan.”

Marja werd geboren in Alkmaar en groeide samen met haar broer en zus op in Warmenhuizen. Ze gaat aan de slag als verzorgende in het verpleeghuis en volgt tegelijkertijd de opleiding Verzorgende IG.

Andere keuze

Een elleboogontsteking zorgde ervoor dat Marja een andere keuze moest maken. “Werken in de zorg was voor mij niet meer mogelijk. Dat is lastig als werken in de zorg je droombaan is. Om toch mijn steentje bij te dragen aan de zorg heb ik de keuze gemaakt binnen WZGS om op het medisch secretariaat te gaan werken. In de zestien jaar dat ik daar heb gewerkt, heb ik dus zowel aan het bed gestaan als op het secretariaat gewerkt.”

Hart voor de ouderenzorg

Via Nancy van Kouwen, relatiemanager bij ANW Nederland kwam ze in contact met ANW Nederland. Haar uitgebreide ervaring op het medisch secretariaat zorgde ervoor dat elektronische patiëntendossiers geen geheimen voor haar hebben. Deze kennis en ervaring in de ouderenzorg maakten Marja de ideale kandidaat voor de functie van planner, en dat is zeker gebleken!

Met veel plezier werkt Marja nu al 3 jaar bij ANW, waar haar expertise dagelijks van grote waarde is.  Marja geniet van haar werk bij ANW Nederland, waar ze als planner de ouderenzorg op een indirecte maar even belangrijke manier blijft ondersteunen.

Oplossingsgericht samenwerken met collega’s, artsen en zorgorganisaties

Als planner heeft Marja een verbindende functie. Ze is verantwoordelijk voor het invullen van de bereikbaarheidsdiensten voor twaalf zorgorganisaties die zij in portefeuille heeft. “Mijn taak is om die diensten zo goed mogelijk in te vullen met ondersteuning van artsen voor de zorgorganisaties.”

Het is een uitdaging om de juiste balans in haar werkzaamheden te vinden. Marja’s werkdag is vaak onvoorspelbaar door zaken zoals aanvragen voor extra diensten of ziekmeldingen. “Mijn dag loopt altijd anders dan gepland, lacht Marja. Maar in samenspraak met artsen, zorgorganisaties en collega’s proberen we altijd te zoeken naar een oplossing. Geen dag is hetzelfde als planner. Mijn werk laat zich eigenlijk niet plannen en is allesbehalve saai.”

Aanspreekpunt artsen

Een goede planning is ook voor de artsen van belang en daarbij is persoonlijk contact en heldere  communicatie essentieel.  Als een arts aan de slag gaat voor ANW Nederland is Marja, samen met haar andere collega’s, het aanspreekpunt voor de artsen. “Ze ontvangen een welkomstmail en ik maak ze wegwijs in ons ANW portaal, het administratieve systeem waarin de artsen alle voor hen relevante informatie kunnen terugvinden. Na hun eerste dienst bel ik altijd even op om te horen hoe het gegaan is, waar ze tegenaan gelopen zijn en of alle inlogcodes werkten.”

Het persoonlijke en laagdrempelige contact wordt door de artsen zeer gewaardeerd. “Als planner zorg ik er dus ook voor dat de arts goed wordt opgevangen door ons en de zorgorganisatie waar gestart wordt. Bij vragen weten de artsen dat ze altijd bij mij terecht kunnen.”